26.11.2008

This year's advent calendar

Two weeks ago I accepted the order from my sister to make an advent calendar. I realized it last week with black velvet sachets and "numbers" printed out on white paper with golden carton in the back. My sister finishes it in Berlin with a wooden board and a nice picture printed out at a large scale an glued onto the board. At last they will attach little hooks on the board. Hopefully I can show you the finished calendar in a few days.

schwarze Samtsäckchen

Furthermore I want to show you two pictures of old projects: the first one was set up in front of my grandmother's flat in our house in Freiberg and contained presents for my parents and grandparents quite a few years ago. The other one (snowmen) was made for my hostfamily in Canada. Makayla - my little hostniece - especially loved the pink snowmen and wanted to open such one every day ;-)

Adventskalender

Vor ein paar Wochen bekam ich ja bekanntlich von meiner Schwester den Auftrag, einen Adventskalender zu machen. Vorletztes Wochenende hab ich mich also hingesetzt und schwarze Samtsäckchen genäht. Die Nummern sind ausgedruckt auf weißen Papier und dann auf goldene Kreise geklebt. In Berlin wird dann noch der letzte Schliff am Adventskalender getan: ein Holzbrett bildet den Grund mit einem schönen Bild drauf (siehe unten) und dann kommen noch goldene Haken auf das Brett. Hoffentlich kann ich euch am Ende noch ein Bild vom Endprodukt zeigen.
schwarze Samtsäckchen
Außerdem wollte ich euch noch zwei Bilder von alten Projekten zeigen. Der erste Adventskalender hing vor ein paar Jahren in Freiberg und beinhaltete kleine Geschenke für meine Eltern und Großeltern. Der andere (Schneemänner) war für meine Gastfamilie in Kanada. Meine Gastnichte liebte die rosanen Hüte und wollte am liebsten jeden Tag ein Geschenk "from a pink snowmen" ;-)

Adventskalender

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Hi my dear Resi, thank you so much for your help with the advents calendar. It has turned out so great. Our "customer" was so excited :-)
Ciao, your sister Toni

Anonym hat gesagt…

awesome calendars!
You are so creative :o)
xox,
Linnea