25.08.2010

Back from Italy

Italien - Apulia 2010


Hello everyone!

Sorry for the delay in posting after the holiday. My sister and I came back on Sunday, on Monday I spent half the day in Berlin at the office and picknicking with Toni at the Spree bank, yesterday I tried to organize our home and ended up watching all left episodes of CHUCK season 3 because I didn't have strength for anything else (love that show by the way, very excited for season 4 starting Sept. 20th). Okay, enough of geeky and nerdy TV shows ;-), back to Italy. We stayed one week in Apulia, which is supposedly (and I CAN believe that) the hottest part of Italy, right in the heel of the shoe. My mom had found a lovely accomadation in a white coloured maseria with a little two-bedroom appartment for the four of us. From there we started a lot of little tours through cities and villages, castellos and coasts. What I found most amazing were the details in many cities with moorish influences: carved stones, window sills with beautiful flowers etc. The other exciting part were the colours of the region. Thus, I want to concentrate on these parts in the next posts about Apulia with a lot of pictures and some regional info. Stay tuned and excited! Yours, Theresa

Italien - Apulia 2010Hallo an alle!
Entschuldigt die Verspätung des ersten Post-Urlaubs-Post. Meine Schwester und ich sind am Sonntag wieder in Deutschland gelandet, den Montag verbrachte ich in Berlin im yoc-Büro und picknickend mit Toni am Spreeufer, gestern hab ich dann ein wenig Ordnung zu Haus gemacht und am Nachmittag war ich von allem und jedem so fertig, dass ich die restlichen Folgen von CHUCK 3. Staffel hintereinanderweg angeschaut habe (ich liebe diese Serie! Freu mich so auf Staffel 4, die am 20. September anläuft). Okay, nun aber genug über nerdy TV-Serien, zurück nach Italien!
Wir verbrachten eine Woche im wunderschönen Apulien, welches der heißeste Teil Italiens sein soll (was ich ohne Zweifel glaube ;-)), also genau im Stiefelabsatz. Meine Mutter hatte eine tolle Unterkunft in einer weißgetünchten Maseria mit Zwei-Zimmer-"Appartment" für uns vier gebucht, von wo wir viele Touren in Städte und Dörfer, Castellos und Strände in der Nähe unternahmen. Was mir am Urlaub am besten gefallen hat? Die Details in vielen Städten mit klar ersichtlichen maurischen Einfluss: Steinskulpturen, Fensterbänke mit knallfarbenen Blumen, die Gehwegsteine etc. Und außerdem: die FARBEN der Region! Toll!
Deshabl möchte ich die nächsten Posts über Italien unter diese beiden großen Mottos stellen und mit vielen Bildern und einigen regionalen Infos untermalen! Also, freut euch drauf.
Eure Thea

0 Kommentare: